KEP Nedir?
KEP sistemi, gönderici ve alıcı kimlikleri, gönderi zamanı, teslim edilme zamanı, erişilme zamanı ve içerik bütünlüğünü kesin ve değiştirilemez olarak koruyarak, taraflardan herhangi birinin inkâr edemeyeceği yasal bir delil olarak 20 yıl süreyle saklamaktadır.
Gönderilerin içerikler KEP Hizmet Sağlayıcısı tarafından okunamamakta, kopyalanamamaktadır. Yazışmalarınızı KEP ile yaparak zaman kaybından kurtulurken aynı zamanda kâğıt kullanmadığınız için doğaya katkıda bulunursunuz.
KEP üzerinden e-posta göndermek için e-İmzaya sahip olunmalıdır, e-İmzası olmayanlar sadece gelen e-postaları alabilmektedir. STARTEK, KEP hesabı açtırmak isteyen ve e-İmzası bulunmayan müşterilerine e-İmza hizmetini de sunmaktadır.
Gönderilerin içerikler KEP Hizmet Sağlayıcısı tarafından okunamamakta, kopyalanamamaktadır. Yazışmalarınızı KEP ile yaparak zaman kaybından kurtulurken aynı zamanda kâğıt kullanmadığınız için doğaya katkıda bulunursunuz.
KEP üzerinden e-posta göndermek için e-İmzaya sahip olunmalıdır, e-İmzası olmayanlar sadece gelen e-postaları alabilmektedir. STARTEK, KEP hesabı açtırmak isteyen ve e-İmzası bulunmayan müşterilerine e-İmza hizmetini de sunmaktadır.
KEP Kullanım Alanları
Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) aşağıda sıralanmış alanların yanı sıra, yer ve mekân bağımsız resmi belge paylaşımı yapmanız gereken tüm alanlarda kullanabileceğiniz, iş ve özel hayatınızı kolaylaştıran, size daha fazla zaman kazandırarak, kullanım ve takip kolaylığı sağlayan bir sistemdir.
KEP’i nerelerde kullanabilirim? |
KEP Uygulama Esasları |
Tebligat gönderimi / alımı
Ekstre gönderimi / alımı Talimat gönderimi / alımı Ödeme emri gönderimi / alımı Bildirim gönderimi / alımı İhtar, ihbar gönderimi / alımı Mutabakat, sözleşme gönderimi / alımı Fatura gönderimi / alımı Beyanname gönderimi / alımı Bildirge gönderimi / alımı Teklif, sipariş, sipariş onayı gönderimi / alımı Başvuru gönderimi / alımı Dilekçe gönderimi / alımı Duyuru ve çağrıların yapılması İştirak taahhütnamesi gönderimi / alımı Sözleşme gönderimi / alımı Müşteri şikâyetlerinin bildirilmesi / alınması Özgeçmiş gönderimi / alımı |
KEP Uygulama Esasları (KEPUE) olarak adlandırılan bu belge, TÜRKKEP’in kayıtlı elektronik posta hizmet sağlayıcılığı alanındaki faaliyetlerini nasıl yürüttüğünü açıklamak amacıyla, BTK’nın yayımlamış olduğu 25 Ağustos 2011 tarih ve 28036 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Kayıtlı Elektronik Posta Sistemine İlişkin Usul Ve Esaslar Hakkında Yönetmelik” uyarınca “ETSI TS 102 640” teknik standardının 3. (üçüncü) bölümünün “REM Practice Statement” başlıklı 6.1. maddesinde belirtilen kriterleri içerecek şekilde KEP Yönetmeliği, KEP Teknik Tebliği, ETSI TS 102 640, ISO/IEC 27001, ISO/IEC 27031 ve BS 10012 standartlarına uygun olarak TÜRKKEP tarafından hazırlanmıştır.
|
KEP hizmetleri aşağıdaki genel ilkeler ve esaslara göre verilmektedir.
Yasal düzenlemelere ve ilgili standartlara tam uyumluluk
Müşterilerine güvenilir, tarafsız, adil ve kaliteli hizmet sağlanması
Hizmetlerin kesintisiz verilmesi ve iş sürekliliğinin sağlanması
Bilgi güvenliğinin sağlanması ve kişisel verilerin korunması
Diğer yetkili KEPHS’ler ile birlikte çalışabilirlik
Hizmetlerin ve ilgili süreçlerin iç ve dış kontrol, denetim ve gözetiminin sürekli yapılması
Sürdürülebilir iyileşme
Yasal düzenlemelere ve ilgili standartlara tam uyumluluk
Müşterilerine güvenilir, tarafsız, adil ve kaliteli hizmet sağlanması
Hizmetlerin kesintisiz verilmesi ve iş sürekliliğinin sağlanması
Bilgi güvenliğinin sağlanması ve kişisel verilerin korunması
Diğer yetkili KEPHS’ler ile birlikte çalışabilirlik
Hizmetlerin ve ilgili süreçlerin iç ve dış kontrol, denetim ve gözetiminin sürekli yapılması
Sürdürülebilir iyileşme
KEP Mevzuatı
Kayıtlı Elektronik Posta sistemi ile ilgili yasal düzenleme 13/1/2011 tarihli ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nda yer almıştır. Kanunun ilgili hükümleri aşağıdaki gibidir;
• Madde 18 (3): “Tacirler arasında, diğer tarafı temerrüde düşürmeye, sözleşmeyi feshe, sözleşmeden dönmeye ilişkin ihbarlar veya ihtarlar noter aracılığıyla, taahhütlü mektupla, telgrafla veya güvenli elektronik imza kullanılarak kayıtlı elektronik posta sistemi ile yapılır.”
• Madde 1525 (2): “Kayıtlı elektronik posta sistemine, bu sistemle yapılacak işlemler ile bunların sonuçlarına, kayıtlı posta adresine sahip gerçek kişilere, işletmelere ve şirketlere, kayıtlı elektronik posta hizmet sağlayıcılarının hak ve yükümlülüklerine, yetkilendirilmelerine ve denetlenmelerine ilişkin usul ve esaslar Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından bir yönetmelikle düzenlenir. Yönetmelik bu Kanunun yayımı tarihinden itibaren beş ay içinde yayımlanır.”
• Madde 18 (3): “Tacirler arasında, diğer tarafı temerrüde düşürmeye, sözleşmeyi feshe, sözleşmeden dönmeye ilişkin ihbarlar veya ihtarlar noter aracılığıyla, taahhütlü mektupla, telgrafla veya güvenli elektronik imza kullanılarak kayıtlı elektronik posta sistemi ile yapılır.”
• Madde 1525 (2): “Kayıtlı elektronik posta sistemine, bu sistemle yapılacak işlemler ile bunların sonuçlarına, kayıtlı posta adresine sahip gerçek kişilere, işletmelere ve şirketlere, kayıtlı elektronik posta hizmet sağlayıcılarının hak ve yükümlülüklerine, yetkilendirilmelerine ve denetlenmelerine ilişkin usul ve esaslar Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından bir yönetmelikle düzenlenir. Yönetmelik bu Kanunun yayımı tarihinden itibaren beş ay içinde yayımlanır.”
KEP kullanma zorunluluğu var mıdır?
19 Ocak 2011 tarih ve 27820 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanan “Tebligat Kanunu ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun” ile Tebligat Kanunu’na eklenen “Elektronik Tebligat” başlıklı 7/a maddesine göre, tebligata elverişli bir elektronik adres vererek bu adrese tebligat yapılmasını isteyen kişiye, elektronik yolla tebligat yapılabileceği düzenlenirken, anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlere elektronik yolla tebligat yapılması zorunlu tutuldu. Diğer tüzel ve gerçek kişilerde isteğe bağlıdır.
KEP’le kurumunuzun tüm yazışmalarını ve belge paylaşımlarını, maaş ödeme talimatlarını, bordro ve fatura gönderimlerini, hesap mutabakatlarını, sözleşme gönderimlerini ve alımlarını KEP aracılığıyla dakikalar içinde yasal geçerli ve güvenli bir şekilde yapabilirsiniz.
E-İmza |

E-İmza, elle atılan imza ile aynı hukuki geçerliliğe sahiptir.
E-İmza, elektronik işlemlerde gönderilen bilginin yolda değişmediğini, gönderen kişiye ait olduğunu ve inkâr edilemeyeceğini garantiler.
E-İmza elektronik ortamda gerçekleşen işlemlerde kişilerin kimlik bilgilerinin doğruluğunu garantiler.
E-İmza için gerekli nitelikli elektronik sertifika (NES) gerçek kişilere/bireylere sağlanır, “kurumsal NES” 5070 Sayılı E-İmza Kanunu kapsamında sağlanmamaktadır. Kurum adına yetkili kişiler sahip oldukları e-İmzalarını tüm kurumsal işlemlerde kullanabilirler.
TÜRKKEP, yetkili ESHS (E-Güven) ile anlaşmalı kayıt otoritesi olarak, NES hizmetleri ve e-İmza entegrasyon çözümleri sağlamaktadır.
TÜRKKEP Müşteri Hizmetleri veya size en yakın Başvuru Merkezimiz üzerinden e-İmza başvurunuzu yapabilir veya yerinde başvuru ve kayıt hizmeti talep ederek e-İmzanızı yerinizde anında alabilirsiniz.
TÜRKKEP, 5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu uyarınca Nitelikli Elektronik Sertifika üretmeye yetkili E-GÜVEN Elektronik Bilgi Güvenliği A.Ş’nin Yetkili Kayıt Otoritesi olarak e-İmza hizmetleri sağlamaktadır.
E-İmza, elektronik işlemlerde gönderilen bilginin yolda değişmediğini, gönderen kişiye ait olduğunu ve inkâr edilemeyeceğini garantiler.
E-İmza elektronik ortamda gerçekleşen işlemlerde kişilerin kimlik bilgilerinin doğruluğunu garantiler.
E-İmza için gerekli nitelikli elektronik sertifika (NES) gerçek kişilere/bireylere sağlanır, “kurumsal NES” 5070 Sayılı E-İmza Kanunu kapsamında sağlanmamaktadır. Kurum adına yetkili kişiler sahip oldukları e-İmzalarını tüm kurumsal işlemlerde kullanabilirler.
TÜRKKEP, yetkili ESHS (E-Güven) ile anlaşmalı kayıt otoritesi olarak, NES hizmetleri ve e-İmza entegrasyon çözümleri sağlamaktadır.
TÜRKKEP Müşteri Hizmetleri veya size en yakın Başvuru Merkezimiz üzerinden e-İmza başvurunuzu yapabilir veya yerinde başvuru ve kayıt hizmeti talep ederek e-İmzanızı yerinizde anında alabilirsiniz.
TÜRKKEP, 5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu uyarınca Nitelikli Elektronik Sertifika üretmeye yetkili E-GÜVEN Elektronik Bilgi Güvenliği A.Ş’nin Yetkili Kayıt Otoritesi olarak e-İmza hizmetleri sağlamaktadır.
E-İmza Uygulama Alanları
Elektronik imza; kimlik doğrulama, bütünlük ve inkar edilmezlik sağlar. Bu nedenle E- imzanın; bankalar ve finans kurumları, şube ağına sahip sigorta şirketleri, kamu kurum ve kuruluşları, holdingler ve diğer büyük şirketler, üniversiteler, yüksek iletişim ve bilgi güvenliği gereksinimi olan organizasyonlar başta olmak üzere orta ve uzun vadede yaygın bir uygulama alanı vardır. Muhtemel elektronik imza uygulamaları arasında aşağıdakiler sayılabilir:
E-devlet uygulamalarında (turkiye.gov.tr)
E-İmzanın zorunlu tutulduğu kamu projelerinde (UYAP, Sanayi Bakanlığı, EKAP…)
MERSİS Projesi kapsamında ticari sicil işlemlerinde,
Gümrük ve dış ticaret işlemlerinde,
Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Sisteminde,
Çalışan hizmet sözleşmelerinde ve diğer tüm sözleşmelerde,
Banka talimatlarının gönderilmesinde,
Performans, izin, fazla mesai ve masraf onay formlarında,
Genel Kurul, Ortaklar Kurulu ve Yönetim Kurulu kararlarının imzalanmasında,
Bayi ağı iletişiminde sipariş sürecinde,
Elektronik arşivin E-İmzalanmasında,
İhalelere katılım
Islak imza gerektiren tüm uygulamalarda kullanabilirsiniz.
E-devlet uygulamalarında (turkiye.gov.tr)
E-İmzanın zorunlu tutulduğu kamu projelerinde (UYAP, Sanayi Bakanlığı, EKAP…)
MERSİS Projesi kapsamında ticari sicil işlemlerinde,
Gümrük ve dış ticaret işlemlerinde,
Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Sisteminde,
Çalışan hizmet sözleşmelerinde ve diğer tüm sözleşmelerde,
Banka talimatlarının gönderilmesinde,
Performans, izin, fazla mesai ve masraf onay formlarında,
Genel Kurul, Ortaklar Kurulu ve Yönetim Kurulu kararlarının imzalanmasında,
Bayi ağı iletişiminde sipariş sürecinde,
Elektronik arşivin E-İmzalanmasında,
İhalelere katılım
Islak imza gerektiren tüm uygulamalarda kullanabilirsiniz.